13
June 2001
Wednesday · 07:00 pm

Diana Damrau · Christa Mayer · Matthias Heubusch · Christian Gerhaher · Gerold Huber · Markus Groh · Paul Meyer · Alban Gerhardt · Eduard Kutrowatz · Johannes Kutrowatz · Bernhard Krug · et al

Opening concert

Diana Damrau · Christa Mayer · Matthias Heubusch · Christian Gerhaher · Gerold Huber · Markus Groh · Paul Meyer · Alban Gerhardt · Eduard Kutrowatz · Johannes Kutrowatz · Bernhard Krug · et al

A concert to celebrate the opening of the extended Angelika Kauffmann Hall

 

FRANZ SCHUBERT (1797–1828)

Des Tages Weihe (unknown), D 763

An die Sonne (Uz), D 439

for four voices and piano

 

Piano Sonata in A, D 664 *

 

Der Hirt auf dem Felsen (Müller/Varnhagen), D 965

for soprano voice, clarinet and piano

 

– Intermission I –

 

JOHANNES BRAHMS (1833–1897)

Ungarische Tänze

No. 8 in A minor; No. 11 in A minor; No. 15 in B-flat; No. 20 in E minor; No. 21 in E minor; No. 6 in D-flat

piano four hands

 

Clarinet Trio in A minor, op. 114 *

 

JOHANNES BRAHMS (1833–1897)

»Liebeslieder-Walzer«, op. 52

Verses from »Polydora«, translation by Georg Friedrich Daumer, for four voices and piano (four hands)

 

– Intermission II –

 

JOSEPH HAYDN (1732–1809)

Scottish folk songs

for baritone voice, clarinet, violoncello and piano

Fließ leise, mein Bächlein

Es weiden meine Schafe

Ein Wandrer kommt von ferne

Rose rot, Rose weiß

Im Schummern

 

FRANZ SCHUBERT

Auf dem Strom (Rellstab), D 943

for tenor voice, horn and piano

 

Der Hochzeitsbraten (Schober), D 930

for soprano, tenor, baritone and piano

 

Ständchen (Grillparzer), D 920

for mezzo-soprano voice, women's choir and piano *

 

Kantate für Irene Kiesewetter (unknown), D 936

for choir and piano (four hands)

 

* Markus Groh

»Der einzige Kult, der bei der Schubertiade mit Bedacht betrieben wird, ist der Kult der höchsten musikalischen Qualität.«

Südwest Presse, Germany