Programme
»Fallen Women and Virtuous Wives«
KURT WEILL (1900–1950)
Prologue: Nannas Lied (Brecht)
JOSEPH HAYDN (1732–1809)
Die zu späte Ankunft der Mutter (Weiße), Hob XXVIa/12
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791)
Die Alte (Hagedorn), KV 517
ROBERT SCHUMANN (1810–1856)
Lied der Braut II (Rückert), op. 25/12
JOHANNES BRAHMS (1833–1897)
Mädchenlied (Heyse), op. 107/5
HUGO WOLF (1860–1903)
Ich hab in Penna einen Liebsten wohnen (Italian folk song)
RICHARD STRAUSS (1864–1949)
Drei Lieder der Ophelia op. 67
from Shakespeare's »Hamlet«
Wie erkenn ich mein Treulieb
Guten morgen, ‹s ist Sankt Valentinstag
Sie trugen ihn auf der Bahre bloß
HERBERT HUGHES (arr.) (1882–1937)
I Know Where I’m Going (English folk song)
WILLIAM WALTON (1902–1983)
Wapping Old Stairs (unknown)
ARTHUR BLISS (1891–1975)
The Return from Town (St. Vincent Millay)
BENJAMIN BRITTEN (arr.) (1913–1976)
Polly Oliver (English folk song)
KURT WEILL
Und was bekam des Soldaten Weib? (Brecht)
Here I’ll stay (Lerner)
– Intermission –
ALBERT ROUSSEL (1869–1937)
Réponse d’une épouse sage (Roché), op. 35/2
GABRIEL FAURE (1845–1924)
Une sainte en son auréole (Verlaine), op. 61/1
HENRI DUPARC (1848–1933)
Au pays où se fait la guerre (Gautier)
NOEL COWARD (1899–1973)
Spinning Song (Coward)
Alice is at it again (Coward)
A bar on the Piccola Marina (Coward)
FRANCIS PULENC (1899–1963)
La dame de Monte Carlo (Cocteau)
REYNALDO HAHN (1875–1947)
C’est très villain (Guitry)
OSCAR STRAUS (1870–1954)
Warum soll eine Frau (Grünwald)
MURRAY GRAND (*1919)
What’s a Lady Like Me (Grand)
Encores:
FRANZ SCHUBERT (1797–1828)
Die Männer sind méchant (Seidl), D 866/3
RICHARD HEUBERGER (1850–1914)
Komm mit mir ins Chambre Séparée (from »Der Opbernball«)
BENJAMIN BRITTEN
O Waly, Waly (folk song)
Artists
»The most appealing chamber music festival in Europe.«
Financial Times