24
August 2021
Tuesday · 08:00 pm

Katharina Konradi Soprano
Julia Kleiter Soprano
Sophie Rennert Mezzo-soprano
Ida Aldrian Mezzo-soprano
Wolfram Rieger Piano

Lieder recital

Katharina Konradi Soprano
Julia Kleiter Soprano
Sophie Rennert Mezzo-soprano
Ida Aldrian Mezzo-soprano
Wolfram Rieger Piano

FRANZ SCHUBERT (1797–1828)

Lieder, duets, trios and quartets

 

Der 23. Psalm (M. Mendelssohn), D 706

Das Leben (Wannovius), D 269

Die Liebende schreibt (Goethe), D 673

Nur wer die Sehnsucht kennt (Goethe), D 877/1

Licht und Liebe (M. v. Collin), D 352

Lied der Anne Lyle (MacDonald), D 830

Coronach (Scott), D 836

Klage um Ali Bey (Claudius), D 140

Des Mädchens Klage (Schiller), D 191

Der Tod und das Mädchen (Claudius), D 531

Die Gebüsche (F. v. Schlegel), D 646

Gott in der Natur (E. v. Kleist), D 757

 

Intermission

ROBERT SCHUMANN (1810–1856)

Three lieder for three female voices, op. 114

Nänie (Bechstein)

Triolett (L'Egru)

Spruch (Rückert)

 

FELIX MENDELSSOHN BARTHOLDY (1809–1847)

Six Duets, op. 63

Ich wollt', meine Lieb' ergösse sich (Heine)

Abschiedslied der Zugvögel (H. v. Fallersleben)

Gruß (Eichendorff)

Herbstlied (Klingemann)

Volkslied (Burns)

Maiglöckchen und die Blümelein (H. v. Fallersleben)

 

JOHANNES BRAHMS (1833–1897)

Four Duets, op. 61

Die Schwestern (Mörike)

Klosterfräulein (Kerner)

Phänomen (Goethe)

Die Boten der Liebe (Wenzig)

 

ROBERT SCHUMANN

Schön ist das Fest des Lenzes (Rückert), op. 101/5

So wahr die Sonne scheinet (Rückert), op. 101/8

Es ist verraten (Geibel), op. 74/5

Ich bin geliebt (Geibel), op. 74/9

Quartets


Encore:

FRANZ SCHUBERT

Ständchen (Grillparzer), D 920

(with Christoph Prégardien)

Artists

Soprano
Mezzo-soprano
Mezzo-soprano

Tara Erraught had to cancel her participation due to sickness. Ida Aldrian will replace her singing the second mezzo-soprano part.

»If you relish the idea of being in the company of world-class musicians as they, like you, revel in the intimacy and staggering beauty of this festival, then book early for next year.«

The Guardian, UK