17
November 2005
Thursday · 08:00 pm

Magdalena Kožená Mezzo-soprano
David Daniels Countertenor
Kammerorchester Basel
Paul Goodwin Conductor

Orchestra concert

Magdalena Kožená Mezzo-soprano
David Daniels Countertenor
Kammerorchester Basel
Paul Goodwin Conductor

GEORG FRIEDRICH TELEMANN (1681–1767)

Tafelmusik, 3rd part: Ouverture and Suite in B-flat

Lentement – Presto – Lentement

 

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685–1759)

»Fammi combattere« from »Orlando« °

 

HENRY PURCELL (1659–1695)

»When I am laid in earth« from »Dido and Aeneas« *

 

GEORG FRIEDRICH TELEMANN

Tafelmusik, 3rd part: Ouverture and Suite in B-flat

Bergerie

 

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

»Io t'abbracio« from »Rodelinda« *°

 

GEORG FRIEDRICH TELEMANN

Tafelmusik, 3rd part: Ouverture and Suite in B-flat

Allegrese

Postillons

 

– Intermission –

 

ARCANGELO CORELLI (1653–1713)

Concerto grosso in C minor, op. 6/3

 

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

»Dove sei?« from »Rodelinda« °

»Se in fiorito« from »Giulio Cesare« °

 

GEORG FRIEDRICH TELEMANN

Tafelmusik, 3rd part: Ouverture and Suite in B-flat

Flaterie

 

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

»Scherza infida« from »Ariodante« *

»Dopo notte« from »Ariodante« *

 

GEORG FRIEDRICH TELEMANN

Tafelmusik, 3rd part: Ouverture and Suite in B-flat

Badinage

Menuet

Conclusion

 

° David Daniels

* Magdalena Kožená

 

Encores:

HENRY PURCELL

»Sound the Trumpet« °

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

»To the old glorious morn« from Theodora *

CLAUDIO MONTEVERDI (1567?–1643)

»Pur ti miro« from »L'incoronazione di Poppea« *°

Artists

»Das Kunstlied, geschickt flankiert durch Kammermusik und Soloklavier, hat hier ein ideales Zuhause gefunden. Gewürdigt wird dies nicht nur von einer Elite der Liedgestaltung, die immer wiederkommt, sondern auch von einem Publikum, das sich nicht nur für spektakuläre Namen begeistert, sondern gebannt zuhören kann.«

Frankfurter Allgemeine Zeitung, Germany